Vackert väder

Dimman har lättat och det vackra vädret har regerat de senaste dagarna. Skidskyttearenan Laura visar sig från sin allra bästa sida.
 
Det tar knappt en timme att ta sig dit med buss, lift och buss igen. Kontoret ligger mitt i spårområdet med banor som är både vackra och tuffa.
 
Här har jag hamnat på efterkälken när den norske producenten markerar mellantidspositioner.
 
Att vara kompis med tävlingschefen Vadim, som jag känner från världscuptävlingarna i sibiriska Khanty-Mansiysk, underlättar mitt arbete eftersom hans ord är lag.
 
 
Det är också viktigt att man ser till att utrustningen man har med sig får komma in på arenan - allt måste ackrediteras.
 
 
Så var även kameran ackrediterad och jag kan forsätta ta bilder. T.ex. av min arbetsplats som är byggnaden i mitten med fyra streck på taket - produktionskontoret.
 
Nu har det blivit sent här i Krasnaya Polyana, vi är 3 timmar före Lillängen, och det är dags att ta liften tillbaka till min trerummare.
 
 
Stjastlivåva puti! - Lycklig resa!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: carina

avundsjuk på det fina vädret, här regerar mörkret, men det uppvägs av att vi slipper alla kontroller och ackrediteringar!

2014-02-04 @ 21:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0