Ledig kväll

Ledig dag följs ju av ledig kväll och vad kan då vara bättre än att ta en tur ner till Olympic Park - nere vid kusten - för att se Tre Kronors inledningsmatch mot Tjeckien.
 
På resan ner får jag sällskap av Anja och hennes fotograf Micke som är gammal kompis med mig.
 
 
När vi stigit på bussen får jag en förklaring till alla klisterlapparna som bussarna här i Sotji har.
 
 
 
Bussarna förseglas när de skall åka mellan två olika ackrediterade områden. Allt förseglas - även bensinlocket, småfönster, bagageutrymmet, osv. Skulle förseglingen vara bruten måste alla i bussen gå igenom hela kontrollproceduren igen med röntgen av bagaget mm.
 
Anja kommenterar för TV3 och vi pratar om TV-bevakningen av de alpina grenarna. Hon är inte alls nöjd med det schweizisk TV gör utan tycker att de svenska produktionerna är bättre - t.ex. VM Åre 2007.
 
Vi anländer till det ackrediterade området kring IBC, International Broadcast Centre, där alla TV-bolagen har sina kontor. En häftig byggnad som skiftar i alla regnbågens färger.
 
        
 
Och med en pampig inredning
 
        
 
Jag tar mig vidare till Balschoj - hockeyarenan.
 
 
Kvällen till ära är den smyckad i lagens flaggor.
 
I hallen hälsar jag på Niklas som jag jobbade med på Canal+ en gång i tiden. Här i OS är han kommentator för Trean tillsammans med Johan Tornberg.
 
 
Kamerorna, som bemannas av amerikansk personal, är på plats.
 
 
Tre Kronor leder efter halva matchen med 4-0 och slår sedan av på takten vilket ger Tjeckerna att reducera.
 
 
Närmare än till 4-2 kommer dom dock inte och efter matchen får jag sällskap av med mina nedstämda tjeckiska kollegor på den timslånga bussfärden mot "hemmet" i bergen.
 
Perjejti Schwetsia! - Heja Sverige!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0